Grupa VW i zagłówki siedzeń w programie 5TH GEAR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • borsuk
    Classic
    • 2005
    • 18

    Grupa VW i zagłówki siedzeń w programie 5TH GEAR

    Dzisiaj po 19 Sebo widziany w Ciechanowie - machnąłem ręką (jechałem z przeciwka) ale nie miałeś szans mnie poznać...Oczywiści ja poznałem po kolrku i spojlerkach... :szeroki_usmiech

    pozdrawiam
  • sebo
    Ambiente
    • 2004
    • 201

    #2
    Grupa VW i zagłówki siedzeń w programie 5TH GEAR

    Ogładam własnie programn 5Th gear i tam pokazują problem z zagłowkami w grupie samochodów VW. są do niczego przy uderzeniu w tył auta "nasza" głowa przelieci miedzy zagłówkiem a podsufitką..... nie da sie tego przestawic i nic zrobić. ... dopiero teraz w nowych autkach co wychodzą z grupy VW mają lepiej rozwiązany ten problem... Najlepiej w testach wypada Volvo. Volvo najlepiej dba o zdrowie naszego kregosłupa jak i o naszą głowę.... TO TAK NA MARGINESIE )
    152 KM/342,8 Nm
    ARL, FMIC, dostroił
    Masters Tuning

    Komentarz

    • Samiec
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4287
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      U mnie te zaglowki w jakims tam stopniu sie sprawdzily :wink: Po najechaniu na tyl ,zajeb...m glowa ostro w zaglowek :evil: Efekt byl taki ze wolalbym chyba zeby go nie bylo. Jezeli jest znaczenie to mialem pasy zapiete. :roll:
      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        w O2 sa jakies "aktywne"? chyba bede to mial, ale nie wiem czy sa lepsze.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • sebo
          Ambiente
          • 2004
          • 201

          #5
          własnie te nowsze bryczki mają aktywne zagłówki i są o wiele lepiej. Bardziej dbają o bezpieczeństwo naszej głowy i kregosłupa.
          152 KM/342,8 Nm
          ARL, FMIC, dostroił
          Masters Tuning

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            rozumiem, ze ta aktywnosc polega na tym ze w czasie zderzenia one "same" przyblizaja sie do glowy?
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Qulek
              RS
              • 2005
              • 1630
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Nie to polega na tym że one poruszają sie tak jak twoja głowa co daje cały czas jak nejlepszy kontakt głowy z zagłówkiem... Prawda ??
              BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

              Było O1 jest O3

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                nie są tak skonstruaowane że podczas uderzenia w tył pojazdu fotel wraz zagłówkiem w pierwszej fazie zaczyna przylegac do ciała w raz zagłówkeim i pouruchomieniu poduszki powietrznej fotel w sposób kontrolowany odchyla sie do tyłu o około 30 stopni .
                system ten w Volovo nazywa sie WHIPS

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  chyba juz mam:
                  Aktywne zagłówki - Aktywne zagłówki przednich foteli są elementem bezpieczeństwa biernego, ograniczają one ryzyko wystąpienia poważniejszych urazów kręgów szyjnych w przypadku zderzenia w tył pojazdu. Idea zastosowania aktywnych zagłówków polega na zmniejszeniu podczas zderzenia odstępu między głową siedzącej osoby i zagłówkiem. Uaktywnienie układu następuje pod wpływem siły bezwładności, jaka oddziałuje na siedzącą osobę w czasie zderzenia. Pod wpływem tej siły na oparcie jest wywierany zwiększony napór co powoduje z kolei przemieszczenie się zagłówka w przód. Po aktywacji zagłówek powraca na swoje miejsce zachowując przy tym swoją pełną gotowość do ewentualnego, ponownego zadziałania.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • sebo
                    Ambiente
                    • 2004
                    • 201

                    #10
                    no to wszystko jasne ))
                    152 KM/342,8 Nm
                    ARL, FMIC, dostroił
                    Masters Tuning

                    Komentarz

                    • Nexus6
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4847
                      • Volkswagen

                      #11
                      wszystko pięknie, tylko czy zwróciliście uwagę na pochylenie oparcia fotela w badanym Golfie ??

                      wynika z tego że problemy będą mieli przede wszystkim jeżdżący na "leżąco"
                      przy "pionowym" ustawieniu oparcia uważam, że problem byłby mniejszy k

                      więc UWAGA, zagłówki to nie wszystko

                      a to że elektronika musi myśleć za nas oznacza tylko i wyłącznie ewolucję wsteczną naszego gatunku :diabelski_usmiech
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz

                      • Samiec
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4287
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Nexus6
                        wynika z tego że problemy będą mieli przede wszystkim jeżdżący na "leżąco"
                        przy "pionowym" ustawieniu oparcia uważam, że problem byłby mniejszy k
                        Racja ,ja pomimo maksymalnego przyblizenia zaglowka do glowy mialem jeszce spory odstep,bo faktycznie fotel byl troche lezacy :szeroki_usmiech W tej chwili juz mam bardziej pionowo ,za gowek dosc blisko glowy i jezdzi sie duzo lepiej ,plecy mniej bola i wogole widac wiecej :diabelski_usmiech
                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        • QBA
                          RS
                          • 2004
                          • 2646

                          #13
                          Zamieszczone przez Samiec
                          W tej chwili juz mam bardziej pionowo ,za gowek dosc blisko glowy i jezdzi sie duzo lepiej ,plecy mniej bola i wogole widac wiecej :diabelski_usmiech
                          I sie lepiej samochod czuje :szeroki_usmiech

                          Komentarz

                          • BioBogon
                            Elegance
                            • 2005
                            • 921

                            #14
                            Zamieszczone przez Samiec
                            U mnie te zaglowki w jakims tam stopniu sie sprawdzily :wink: Po najechaniu na tyl ,zajeb...m glowa ostro w zaglowek :evil: Efekt byl taki ze wolalbym chyba zeby go nie bylo. Jezeli jest znaczenie to mialem pasy zapiete. :roll:
                            Jakbyś nie miał zagłówka to mógłbyś złamać kręgi szyjne od uderzenia w tył. Podpowiem, że najczęściej wiąże się to z paraliżem... Ja tam wole, żeby mnie łeb bolał :|
                            Leon FR 2.0TDI 170KM

                            Komentarz

                            • Samiec
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4287
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez BioBogon
                              Jakbyś nie miał zagłówka to mógłbyś złamać kręgi szyjne od uderzenia w tył. Podpowiem, że najczęściej wiąże się to z paraliżem... Ja tam wole, żeby mnie łeb bolał :|
                              Ale uderzenie bylo takie ,ze procz glowy bolal mnie caly takze kark :roll:
                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Zaglowki teraz sa robione jakos tak bardziej 'z glowa'. Sa auta, ktore maja tak wyprofilowany fotel, ze nigdy nie ustalimy ich tak, zeby czlowiek siedzacy prosto glowe mial przy zaglowku, bo zapada sie w fotelu.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                Pracuję...